کارشناس مرکز تماس کیست؟
کارشناس مرکز تماس فردی است که تماسهای ورودی یا خروجی مشتریان یک کسبوکار را مدیریت میکند و با سؤالات، شکایات یا مشکلات مشتری سروکار دارد. وظایف کارشناس مرکز تماس شامل پاسخ گویی به تماسها و پیامهای مشتریان، راهنمایی و کمک به رفع مشکلات مشتریان، پیگیری درخواستهای مشتری تا رسیدن به هدف، انتقال مشکلات فنی اعلام شده از سوی مشتریان به واحد فنی، مدیریت بحران در مواقع اضطراری و آموزش مشتریان در استفاده از محصولات و خدمات شرکت میشود.
کارشناسان مرکز تماس باید توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران، آشنایی با اصول مشتری مداری، تکنیکهای فن بیان و مهارتهای کامپیوتری را داشته باشند. همچنین، آشنایی با تکنیکهای ارتباط با مشتریان و مواجهه با مشتریان عصبانی نیز از مهارتهای کارشناس مرکز تماس است.
مراکز تماس جزء مهمی از تیم پشتیبانی از مشتری هستند و اغلب اولین راه برای برقراری ارتباط میان کسب و کار و مشتریان آنها میباشند. برای فعالیت در یک مرکز تماس، نیاز است از به دست آوردن رضایت مشتری انگیزه بگیرید. کارشناسان مرکز تماس در حل مشکلات سختکوش هستند و تقویت حس تجربه مثبت در مشتریان نسبت به شرکت یا نام تجاری به آنها سپرده شده است.