راهنما پیش بینی های اقتضائی به هنگام نوشتن طرح کسب و کار
در هنگام نوشتن طرح کسب و کار، بسیار مهم است که به پیش بینی های اقتضائی توجه کنید. پیش بینی های اقتضائی شامل تخمین هایی هستند که در مورد آینده کسب و کار شما قابل پیش بینی هستند. این تخمین ها برای شما به عنوان صاحب کسب و کار به عنوان یک راهنما برای تصمیم گیری در مورد استراتژی های کسب و کار می توانند مفید باشند.
اولین پیش بینی اقتضائی که باید در نظر گرفته شود، تقاضای بازار است. شما باید تخمین بزنید که چقدر افراد به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و چه نوع بازاری برای شما وجود دارد؟ برای این منظور می توانید بازاریابی را برای کشف نیازهای بازار و تعیین نوع بازار هدف خود به کار بگیرید.
پیش بینی دیگری که باید در نظر گرفته شود، مالیات و دیگر هزینه هایی است که باید در آینده پرداخت شوند. برای این منظور باید به مرحله تحلیل هزینه ها و درآمدهای خود بپردازید و مطمئن شوید که به تمامی هزینه هایی که باید در آینده پرداخت کنید، توجه کرده اید.
پیش بینی دیگری که باید در نظر گرفته شود، میزان رقابت در بازار است. شما باید تخمین بزنید که چه تعداد رقیب در بازار وجود دارند و چه نوع استراتژی هایی را برای شکست دادن رقبا به کار می گیرند؟
در نهایت، یک پیش بینی اقتضائی دیگر که باید در نظر گرفته شود، تغییرات در بازار است. شما باید تخمین بزنید که چه تغییراتی ممکن است در بازار رخ دهد و چه تأثیری بر روی کسب و کار شما خواهد داشت؟
با توجه به این پیش بینی های اقتضائی، شما می توانید استراتژی های مناسبی برای کسب و کار خود ترسیم کنید و مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد را پیش بینی کرده و به شیوه ای که بهترین باشد با آنها روبرو شوید.