کارشناس شبکه های اجتماعی کیست؟
کارشناس شبکههای اجتماعی مسئول ایجاد و مدیریت محتوا در تمام پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر برای جذب مخاطبان و افزایش فروش است. وظایف کارشناس شبکههای اجتماعی شامل طراحی استراتژی، مدیریت دنبال کنندگان، خدمات مشتری، تولید محتوا و تجزیه تحلیل دادهها میباشد. کارشناس شبکههای اجتماعی باید با تیمهای فروش، طراحی سایت، بازاریابی و توسعه محصول همکاری کند و دادههای موجود برای هر یک از کمپینهای شبکههای اجتماعی را جمعآوری کرده و از نتایج به دست آمده برای بهینهسازی کمپینهای بعدی استفاده کند.
کارشناس شبکههای اجتماعی باید تعامل مستقیم با کاربران شبکههای اجتماعی داشته باشد و این موضوع میتواند بر روی اعتماد کاربران تاثیر مثبتی بگذارد و باعث افزایش فروش در بلند مدت خواهد شد. برای این منظور، کارشناس شبکههای اجتماعی باید محتوای تولید شده توسط کاربران را کنترل کند و با استفاده از دادههای به دست آمده، بهینهسازی کمپینهای بعدی را انجام دهد.
حقوق کارشناس شبکههای اجتماعی بسته به رقابت و نوع تولید محتوا در بستر شبکههای اجتماعی متفاوت است. برای یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی شبکههای اجتماعی، میتوان به وبلاگهای متعلق به کانالهای شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره مراجعه کرد.